Lekt med tanken

Har tidigare - när villan skulle avvecklas - faktiskt lekt med tanken att flytta till Boden. Eller Sävast i alla fall - trevliga och billiga lägenheter jmf Luleå. Men då var det det där med politiska uppdrag och mantalskrivningsort - så det föll.

Nu har jag inte politiska uppdrag som är knytna till bosättningsort - men nu trivs jag så bra så det är inte aktuellt. Och ijag skulle då inte lockas heller med en kommun som kan behandla en
utsatt barnfamilj på detta sätt. Utan ström i flera månader! Vad sysslar sociala i Boden med?

Förstår mig inte på insändaren från Gänget i Jokkmokk. Kan det vara möjligt att man får 150 studiepoäng för att ta körkort? Trodde i min enfald att förmånen att ta körkort i skolan handlade om fria aktiviteter - inte om poäng som konkurrerar ut annan kunskap. Sen kan man ju hålla med i kritiken ändå - att har man blivit lovad en 3-årig körtkortsutbildning så kan man inte avsluta den på mållinjen!

Och till Överkalix törs då ingen flytta nu - verkar ha blivit rena sodom och gomorra. Det här är ju bara ett av alla tillbud som hänt i Överkalixtrakten.

Fabror Hans gratuleras på namnsdagen - och alla andra Hans och Hampus som jag känner också.

Nu drar jag till en tidig frukost - de står nog i startgroparna även om det är en stund till 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback