Luktar illa

Nädå det är inga rester från Kallax eller Röda Ulven. Det är allmänningen i Jokkmokk som ifrågasätts för att de köpt skog till underpris från två sjuka åldringar.


Och apropå lukta illa gläder det att Miljönämnden i Luleå verkat tillämpa sunt förnuft. Håller fast vid att man inte ska tvingas investera flera miljoner när man inte ens vet om det har någon effekt.

Dock kan jag undra vad Stadsbyggnadskontoret har sysslat med. Hur i friden kan man missa på det mest basala man har att utföra - bygglovsgivning. Dess regelverk att låta grannarna yttra sig är ju väl dokomunterat, Bygglov i Måttsund underkänns av länstyrelsen - och kan undra vad ni får fram när ni klickar på länken till den artikeln. NSD verkar har någon "error" på sin nättidning.

Vilken anhopning av olyckor det är just nu i Norrbotten. Tydligen en ny olycka nu på morgonen i Överkalix. Då kan man väl lugnt säga att kommunalrådet Leif Nilsson krav  om upprustning av E 10 är vältajmad? En död även i den olyckan läste jag just.

Idag ska jag förlägga min arbetsinsats till eftermiddagen. Klockan 17 har vi nämligen urvärderingsmöte om Nolia. Och därför innan - innan jag drar mot staden - ska jag förhoppningsvis ha hämtat hem far från sjukhuset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback