"Mackgubben"?

Det här måste väl vara "mackgubben" från Shell i Jävre. Min anhalt att köpa sötsaker på väg ner till Västerbotten. Under många långa år - dock har sommaren inte tillåtit någon sån resa.

Men nu är han namngiven - 63 åringen som sköt i Jävre talar ur i NSD. Vilket även den mångårige Kuriren medarbetaren Rolf Nilsén gör. Dock är väl åtminstone artikelförfattren Elisabeth Hedman före detta kollega med Roffe på Kuriren. Och Pär brukar benämnas vän. Och när Roffe kommer tillbak efter sin rehabilitering är de kollegor i Mediehuset.

Och nu ringde mor - hon vill väl ha en rapport från sjuklägret. Dock var far helt återhämtad när jag lämnade honom vid 23-tiden i går kväll. Nu gäller det att få hem honom innan det pillar i honom någon ny medicin som förgiftar.

Frukost väntar! Kanhända också att jag jobbar hemifrån idag - eftersom jag ska på liberala kvinnors föreläsning i kväll på Örnvik. Tori Rubenzom om KBT-terapi. Spännande! En gilla läget filosofi skulle man kanske kunna säga. Får vä höra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback