Min motion .. snyft

Nu diskuterar fullmäktige min motion om ett kommunal handlingsprogram för hur chefer och andra inom kommunen ska gå till väga när man misstänker att kvinnor utsätts för våld i nära relationer.

Och här försvaras klokheten i motionen av vänstern  - liksom moderaterna och folkpartiet så klart. Sossarna röstar mot liksom Miljöpartiet (?!?). Övriga har jag inte klart för mig än hur de agerar - men det kommer.

Camilla Hansen säger att centern har nolltolerans mot våld och sexuella trakasserier - men yrkade ändå mot motionen - och för kommunstyrelsen omskrivning.

Grafström, moderat, har ett konstigt inlägg - men yrkar i alla fall bifall till motionen. Vilket både Mattias och Staffan gjort tidigare.

Tror att kd och var med på rätt vagn. Fast dom reserverade sig inte mot beslutet så kanske dom var fel ute också.


Nu måste jag dra hemöver och vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback