Ta upp löken!

Det är Larsdagen idag. Såg jag här på Kurirens nättidning. 

Ni som har satt lök ska skörda den idag enligt gammal tradition. Det lärde jag mig av morbror Otto - som var född i slutet av 1800-talet och alltså hade varit med förr.

Kusin Lasse och herr Leijonborg tillönskas en bra namnsdag. Och Landberg och Hult förstås. Och karlsson. Och Anehagen, karkianen, Lindström och Viklund.

Dubbelkombinationer med Lars ger jag mig inte på - jag har säkert missat någon ändå. Jo gamle skolkompisen Westerberg förstås.

Nu ska jag gå och köra igång reservfrysen hos mor och far. Boxen måste avfrostas innan ytterligare bär ska embarkeras där,


Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Puss & Kram till Lars Lejonborg för det ska jag säga är en riktigt go' och fin människa! :o)

2008-08-10 @ 22:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback