Tack och lov!

Här kan man läsa att kommunen nu tycker sig ha resurser att åka ut och spionera på folks komposter. Tror ni verkligen att det är det medborgarna vill att vi - förlåt NI - ska använda deras skattepengar till?

Så glad jag blev när jag såg att folkpartiet tillsammans med centern och moderaterna sagt nej till detta.

Tack till Sofie i Tekniska nämnden!

Annars är jag just hemkommen från fotbollsmatch - på Myggvallens sidoarena. Nog är det märkligt att de bästa planerna alltid ska vara förbehållna "gubbarna" i de högre divisionerna.

För övrigt är det märkligt att Byvallen i princip ligger i träda i år. Den "sanitära olägenheten" nyttjas inte ens i närheten av vad tillståndet medger om jag uppfattat det rätt. Nästan aldrig någon där - och där står fina manskapsvagnar som omklädningsrum - kan fundera hur dessa undehålls?


Nu ska jag "elektrifiera" min massagefÅtölj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback