100 miljoner för mycket

Minst 100 miljoner för mycket - någonstans mellan 1 miljon och 10 miljoner ligger min drömvinst. Jag är övertygad om att jag skulle bli en snål och beräknande person om jag skulle vinna 110 miljoner - förmodligen inte unna mig själv eller mina närstående något. Säkert bara sitta och klura ut hur det 110 skulle kunna bli ännu mer.

Idag ska jag dock klura här hemma på förmiddagen - sen blir det en dos arbete. Upp till 3 timmar räcker min koncentration - sen blir det ansträngande. Märkligt - men det är bara att laga efter läge - ta några timmar här och där oavsett veckodag. Egentligen väldigt skönt att blanda aktiviteter så. Jag har ju förmånen att tycka att mitt arbete också är hur roligt som helst - även det som är slentriangöra. Allt har sin plats - ständig sol ger öken!

Även en blind höna... Många kloka tankar av "kommunisten" Jonas Sjöstedt i Expressen idag. En del har jag ju upplevt själv - inte lätt att inse att ingen är oumbärlig inte ens en själv.

Hur jag nu hamnade där när jag skulle berätta att eftermiddagen också ska innehålla inhandlande till föräldrarna och min i Svartöstan. Kanske där tankekoppligen till "kommunist" kom - Svartöstan är väl ett av de gamla fästena.

Annars har jag satt fyr på adventsljusen idag - ska liksom köras baklänges nu. Första ljuset redan släckt - har närmat sig mossan - snart dags för andra och så vidare.

Snart är julen fimpad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback