Dagen flyr

Om en vecka drygt kan vi i alla fall säga att dagen gryr - ljuset kommer åter. Men det är väl inte riktigt den kopplingen jag gör nu. Tiden bara fflyr.

Jobbat från före nio idag - struntade i att hämta Thomas. Han ringde precis när jag äntrade expen.

Vi åt lunch tillsammans - han hämtade - och nu kommer jag ihåg att jag inte betalade honom för den. Den stekta sillen var absolut inte prisvärd - men det är inte Thomas som ska stå för den notan.

Stekt sill gör mig nostalgisk - tänk vad min Sten bjöd mig på fantastiska maträtter - en av dem var stekt sill - men den idag och Stens stekta saltsill är inte släkt - inte ens på långt håll. Den som gillar panering kan fortsättningsvis beställa den på En trappa upp.

Föresten glömde jag att gratulera min Sten i söndags. Namnsdag - han satt säkert i sin himmel och kollade in min blogg. Eller så hade han fullt upp att följa Appujauremordets ko-vändning. Det fanns det som efter Thomas Quicks erkännade påstod att Sten och övriga tekniker gjort ett dåligt jobb. Kan hända att svinhugg går igen?

Efter jobbet var det ärenden - och vid 16-tiden anlände jag Modern - och städet hade funkat - det var jättefint och luktade rent i hela huset. (tack Stina).  Men klart att ensam klarade hon ju inte att sätta upp julgardinerna. Men när jag hörde att mor skulle göra det själv i morgon efter att hon putsat fönstrena - så blev det både gardiner och julkrubba. Och lite till.

Så nu är jag ungefär ännu mer mör och öm i kroppen än vad jag varit hela dagen.

Hör av mig - troligast i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback