Jämngrå nyheter

Rätt jämngrå nyheter i våra lokala tidningar. Känns inte för att lyfta något egentligen. Fast den här lokala nyheten saxad ur Expressen lyser upp i vintermökret. Så oändligt skönt att det slutade lyckligt för barnen i den brinnande skolbussen.

Riktigt kul förstås att båda mina favoritlag i hockey delar på ledningen. Och vilken match det blir mellan Jens och Thomas på den ena sidan och Håkan Lindh - folkpartiet - Skellefteå på den andara den 3 januari då de ska se mötet Skelelfteå - Luleå tillsammans.

Om nyheterna var grå så var december mogonen desto svartare. Jag gillar de här riktigt mörka dagarna - fast det stämmer inte med de nästan vårliga vindarna - nu vill jag ha mera kyla så vi får julknarr under skorna.

Assar har namnsdag i dag -  någon sådan finns inte i min privata sfär. Assar Backlund fanns - och jag tackar hans dotter Laila Wikström för receptet på Råneåpepparkakor som jag vidarebefordrat till Marcia i Stockholm. Och i brist på andar Assar kan jag skicka en namnsdagshälsning till Rönnlund som en gång i tiden gladde oss med skidframgångar.

Nu ska jag göra mig färdig - och ta bilen förbi mor och frukosten. Ska plocka ned hennes gardiner - det är städdag idag och efter det ska julgardinerna upp. Skönt att jag själv växt ifrån det tvånget att byta gardiner till jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback