Liberala Karl?

En ledig dag fram till nu. Nu är jag återbördad till expen och skall bli här ett tag. Roade mig med att slå på radion för att höra om kommunfullmäktige höll på än.

Och jomenvisst - visst gjorde det det. Och hör och häpna karl P gick upp och tog dem i örat som kritiserar privatstädning. I Luleå ska mångfalden rymmas vilket också innebär att Karl P stod upp för de 10% som lagts ut till privata städfirmor. Ska nästan bli spännande att höra om Margareta Lindbäck går i polemik - för hon var väl en av de som udden skulle riktas mot. Börje Lööw och Jonas B var förstås huvudmålen!


Annars har jag hunnit vara till Bali eller om det nu var Mauritius eller Miami - vet inte riktigt vilken knapp hon tröck på damen som hjälpte oss igång med "resan". Men det var precis så fantastiskt som många beskrivit det - en hel timme satt vi där far och jag.


Nu fortsätter jag lyssna på fullmäktige - och ler igenkännande åt alla argument för och emot städning på entreprenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback