Nutid och dåtid!

Fult att stjäla förstås! Men Karl-Bertil Jonssons budskap är väl ändå att vi ska dela med oss. Det har föga med kommunismen att göra.

Och att
"Blondinbella" är nutidens mediaprodukt råder ingen tvekan om. Kan hoppas hon snart är dåtid.

Fast det här skrev jag i dåtid - det vill säga igårkväll - när jag var uppe någon timme innan jag gick och la mig för natten. Trots sov i stort sett hela dagen var det inte något problem att somna tillsammans med den varma vetekudden. Vaknade förstås halvfem - men inga problem att somna om.

Nu har jag varit en sväng till föräldrarna och två svängar till brevlådan för att hämta DN till kusin Kerstin. Men den lyste med sin frånvaro.

Dock hittade jag lite politik i nätupplagan - om det nu var DN det här.

Eartha Kitt  var född 1927 enligt radion igår. Hann bli 81 år. En av mina favoriter ur tiden.

Det börjar kittla i jobbnerven idag - men ska försöka hålla mig - bestämde att juldagarna skulle vara helt jobbfria. Men det är väl tvätthögen som ska sorteras som styr mina tankar bort från hemmet. Att sortera ihop tvättade sockar tillhör inte favoritsysselsättningarna. Särskilt som de alla (nästan) är svarta eller vita - men dock av olika fabrikat.


Ha en skön sista juldag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback