Nyhetsbomb?

En liten nyhetsbomb levererar NSD idag - Stort steg mot storregion tas?

Fick för några dar sen höra om Finland där man för 10-talet år sen gjorde stora regioner - drog ned från 12 till 5 - men nu är man på väg tillbak till 9 eller 15. Skälet är att den effektivsering man trodde sig få uteblev helt.

Senaste veckorna har det annars kommit flera propåer - inte bara Reinfeldt - om att regeringen inte kommer att bifalla ansökan - så skulle det bli beslut enligt NSD så är det en högoddsare. Får väl tro att det lilla frågetecknet är större än det ser ut.

Och lite känns det som om alltid något medieforum kastar ut en försöksballong varje torsdag då det är regeringssammanträde - med hopp om att pricka rätt någon gång.

Nu ska jag prioritera att göra mig färdig för jobbet - så får vi se om jag hinner koppla av framför datorn någon mer ltien stund innan jag ska dra.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback