På hal is

Ute på hal is har jag varit. En härligt julkortliknande snövit väg har förvandlats till rena isgatan. Tur jag hade sparken när jag hämtade tidningarna. Och det blåser så det viner runt knutarna. Kan det vara möjligt att det ska hända igen - att snön regnar bort?

Försovit mig till kvart över fem - ingen bra start på dagen alls. Hoppas den har börjat bättre för alla som heter Stig och som har namnsdag idag.

Och om jag inte kom ihåg det igår så jättestort grattis till Andreas Åström som fyllde 35 igår. Andreas var vår kampanjsekreterare under en alltför kort tid för några år sen.

Är det bara jag som tycker det känns märkligt att 6 kommunalråd blir megafon för Sparbank Nords seminarie
Samtal för Framtiden? Nog har de väl tillräcklig plattform att tala och skriva utifrån kommunalrådsposten? Ja inget att bråka om förstås - men jag bara hajade till.

Jag ska läsa den ordentligt senare - men visst hajade jag till för ingressen på ledaren - "Det gäller då att se till att miljöhänsyn inte får tränga undan skogsindustrins behov". Ska vi upprepa förgiftning av folk med hormoslyr igen? Tar vi inte rimlig miljöhänsyn och förgiftar oss själva lär vi inte ha några behov av vare sig skogsindustrin eller annat.

Jag måste erkänna att jag inte känner någon större lust att ge mig ut i blåsten men nu har mor ringt och undrat var jag håller hus..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback