Rekordgenerationen - jag?

Fatta jag har aldrig hört det förr - vi som är födda mellan - ja mellan vad var det nu? Ialla fall är 1948 med och fram till 1954. Vi tillhör rekordgenerationen.

Fast själv känner jag mig inte alls sån - generös -  när jag läser mina barnbarns önskelistor. Går väl an med 8-åringen - mycket godis och tuggummi. smink, kläder och pyssel. Konkreta saker att ta på. Men när vi kommer till Sara börjar det handla om Nitendo DS färg, Mariocart och wiiplay, Miley Cyrus nya skiva, Air hockey spel. Det må väl bara att det mesta luktar dyra pengar ( si där kom generositeten) men när man knappt vet vad (än mindre vem) vissa saker är och än mindre var de kan inhandlas svindlar det.

Fast svärdottern tycker det är fullständigt fantasilöst att ge presentkort och/eller pengar - så vi får väl se.

Första julkortet damp in i dag! Maggan! med ett påkostat dekorerat ytterkuvert så ambitionen att INTE spara årets julkort nästan kom på skam redan vid det första.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback