Såg tomten kyssa

Såg inte tomten kyssa mamma - men väl att Renhållningsbilen tömde både gröna och bruna tunnan i samma tank på bilen.

Varför i fridens dar ska vi hålla på att dra omkring två tunnor om allt ändå kastas i samma. Jag har under årens lopp fått så många bortförklaringar allt från att det minsann är två olika fack i bilen till att jag nog sett i syne.

Men nu på annandagensmorgon såg jag två tömningar - här på 26:an och så grannens,

Kanske i alla fall slipper kolla och lyfta över gula icapåsar som far satt i komposttunnan. Han tycker nämligen inte att det är så noga - för han menar att bilarna blandar ändå. Och kanske han har rätt?

I alla fall finns mycket att pedagogiskt förklara för att upprätthålla min moral att sopsortera!!

För övrigt ett tack till dom eller de som drog tillbak fars soptunnor i fredagsmorse/förmiddag. Vet inte vem - men snällt var det - tack, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback