Snökaos

Finns väl vara en sammanfattning av dagen: snökaos. Min lilla honda är hur bra som helst på att ta sig fram i snöig terräng och jag trodde länge att jag bara skulle backa rakt bak och sen full fart framåt uppåt och ut på Kråkbergsvägen.

Nu kom traktorn en halvtimme för jag skulle åka - så jag behövde inte testa - men jag undrar jag om dethade gått vägen?

Jag vill också bli 80 år så när jag kört "hängslet" på väg mot 97:an gjorde jag en u-sväng och åkte tillbak. Jag hade inte en chans att se var på vägbanan jag befann mig. Och när jag kom i riktning att skåda trafiken på 97:an kunde jag konstatera att trafiken flöt i 30 km - möjligen 40.

Det blev till att beställa leverans av blommor till Folke och kortet med gåva till Anne Wibbles stipendiefond får han på måndag.

Ikväll är jag bjuden på middag - och dit hade jag tänkt att ta mig - med buss.

I idrotten har det varit blandat kompott som sig bör. Ständig sol ger öken. Kalla gick det inte så bra för den här gången. Men Johan Olsson vann och Luleå hockey leder mot Södertälje.

Idol Kevin har jag nog inte nämnt på denna blogg tidigare - men det beror på att jag bara känt honom 1 vecka ungefär. Men söt så in i bomen är han ju. Jag tycker bara att upphaussningen i kvällspressen är förfärlig - sjuk helt enkelt. Som om det vore på allvar - med svartsjukedramor och firande i enslighet för att bara nämna något. Och "knulla" skrivet i pannan. Vem tusan beställer sånt journalistiskt dravel?


Kanske jag hör av mig ikväll när jag kommer hem - men just nu känns det som om det blir släng mig i sängen. Har provat på ett par skovlar snö - så det värker och sticker  både här och där. Men eftersom jag utlovats ett gott vin till middagen får jag leva utan panodil - fast en del säger att det inte är så farligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback