Vem vinner på julafton?

En stor summa pengar ska någon i kalix få under dagen. Ja ganska snart kanske - i alla fall före Kalle Anka klockan 15 (är det väl?)

Men grattis i alla fall - hoppas det är trovärdigare än det från republiken Benin?

Och på tal om grattis tänker jag förstås på min sen många år avlidna kusin Eva idag. Namnsdag skulle hon ha haft. Vi växte upp här i Börigården båda två så vi var väl mer systrar än kusiner - med 3 år emellan oss.

Och på Eva-dagen är det många jag skulle vilja räkna upp - men då missar jag någon "Nisse" - men utöver Eva ovan så skänker jag en tanke till vår tidigare riksdagsledamot Eva Winther som finns någstans nere på Västkusten. 87 år tror jag hon hunnit bli - unga flickan.

Och en tanke skänker jag också till K-Annika - och undrar om majonäsen skar sig? Tänk - hon gör legymsalladen ända från grunden. Egna morötter och ärter också kanske - bara för att äcklas?

Anita i Gävle hon hade minsann gjort egen kalvsylta - kan ni tänka er vad en del hinner med?

Nu har jag i alla fall gjort första passet hemtjänst - och ska få på mig kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback