Blir glad

Kan ju inte annat än bli glad när jag läser "syster" Ylvas kommentarer.

11.08 bloggade jag senast. Efter det kontaktade jag min kusin Kerstin. Det visade sig att hon skulle till staden. Så vi sammanstrålade på 12-kaffe och drog därefter.

Själv fick jag göra en ofrivillig vända till partiet. Ofrivillig såtillvida att jag först hade tänkt föra mina ärenden och sen åka till expen.

Men telefon signalerade lågt batteri så jag fick vända på kuttingen.

Och där var Leif. Och dit kom Sofi. Och förstås var Karin och Thomas där.

Det var inte många ryck jag gjorde - utan drog vidare på stan.

För att vid tre-tiden sammanstråla med kusin Kerstin igen.

Nu har jag kommit hem. Kokat mig några mandelpotatisar och ätit med lite skinka. Samtidigt som jag läst boken Ett nytt liv - fyra reportage av Ulrika Wallgårda. Fantastiskt intressant och lärorikt.

Ska hugga in på Män i en ny värld - också den av Ulrika Wallgårda. Men det blir inte nu - för nu måste jag vila middag. Slut i ben och armar. Fortfarande den nya värken i armarna - men det är nog från olyckan med köksstolen i lördags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback