Dubbelt historiskt!

Dagens möte i kommunfullmäktige i Pajala blir historiskt. Tolkning till minoritetsspråken för första gången. Niska hoppas fler kommer efter.

Själv hoppas jag dock att Niska tar och lär lite av andra också - om demokrati till exempel. Kommunalrådet som minskade antalet ledamöter i kommunstyrelsen under sittande fullmäktige för att undvika att folkpartisten Mona Kumpula kom in.

Och ärende 1 på dagens fullmäktige - jag var ju i Tärndö i lördags - är en svidande rapport från revisorerna som jag hoppas media ägnar lite uppmärksamhet åt också.

Säkert rätt unikt i kommunsverige att ett så stort projekt som landningsbanan i Pajala genomförs utan i stort sett ett enda beslut av kommunen.

Så jag förstår om Niska vill att historiken ska handla om tolkning till minoritetsspråk.

Själv har jag varit ut ltie ärenden - och nu kommer jag ihåg att jag inte tagit med varorna in. Det blir lite extra tid idag - för Luleås revisorer kommer i eftermiddag - och kassör och ordförande är på andra uppdrag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback