Knock på direkten

Vet inte om jag inspirerades av Andra avenyn (heter den så?) som försig gick på TV:n när jag låg och reflekterade över dagen. I alla fall är Kim och M.... match ungefär de sista jag minns av gårdagkvällen. Fortfarande blir jag FÖR slut att vara igång en hel dag.

Blir skönt med en lite minisemester i slutet av veckan. Åker ner på torsdag till stockholm och är med om utdelning av SV:s nyinrättade journalistpris. Och sen ska jag bli kvar fredag och halva lördag.

Nå nu drömde jag mig bort medan skrivaren jobbar färdigt. Min tremänning Lasse Zakrisson som har något skivförlag av något slag i Vaxholm har hittat en kanal till mor som brukar beställa av honom.

När den skrivarkön kommer till slutet så kommer också en tidningskrönika - som påminner om vad jag läste för en timme sen.

Dock kommer jag ihåg att DORIS ska ha många gratulationer idag. Jens får komma ihåg sin svärmor idag . och Göran Persson han dansade väl med en kossa som hette Doris - men hon är väl glömd nu - när han inte behöver henne för glansen.

Och i den regionala politiken är det väl just nu mest spännande att se hur det går för centern i Kalix. Jag pratade med Inga-Lis direkt efter valet om varför sossarna - med egen majoritet - erbjöd centern samarbete. Min uppfattning var glasklar - antingen har de ont om folk eller så vill de splittra de borgerliga partierna och motverka eventuella allianser.

Med den utgångspunkten var det mycket förvånande för mig att centern högg på det betet. Men så knakar det intern nu också. Gunnar Boström i Bodträsk by hävdar att
Inga-Lis egentligen inte är någon centerpartist utan kidnappad av sossarna.

Noterat - som vanligt inte länkbart - kritiserar Luleå kommun för att upphandlingar har gett oss reseleverantör från Gävle.. Trist att det drabbade Norrbottens resebyrå - fast jag kan undra vilket ljud i skällan det blivit om kommunen antagit ett anbud som är 55 % dyrare?

Men huga - jag ska ju inte bry mig om kommunpolitiken nu!

Så det är bara dags att dra mot staden för att fullgöra mina 3 arbetstimmar. Sen ska det bli lite presentköp till Lisa som fyller 8 på söndag. Lite ärenden åt mig själv och föräldrarna. Och kanske ett och annat som service till Thomas också?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback