Platt fall

Nja  - platt var det kanske inte.

Så här var det. Åkte till mor och far för 12-kaffe. Kusin Kerstin kom också precis.

Trasig rakapparat på bordet. Skärhuvudet i delar skilt från övrig apparat.

Instruktionsboken borta - men den återfanns.

Med förenade krafter - jag och Kerstin. Kerstin läste på andra sidan kaffebordet. Plötsligt hittade hon en bild som vi trodde sa allt.

Jag lutade mig fram för att se - samtidigt glider stolen bakåt ifrån mig. Jag gör ett försök att trycka fast den - men det funkar inte. jag hamar på golvet med en rejäl smäll i rumpen. Och stol eländet gör någon form av rekyl och träffar mig i bakhuvudet - på två ställen.

Så hur jag ska förklara detta för min frisör på måndag återstår att klura ut.

Men rakapparaten funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback