"Pojkar" på rummet

Intensiva dagar - tur att jag bara arbetar 3 timmar i alla fall. Men ett av de få förtroendeuppdrag som jag nu har kvar har nypit iväg den här dagen.

Klockan elva kom Lars på Brobyn och i hans släptåg ytterligare 4 gossar. Pojkar på rummet - litet förmöte inför polisstyrelsen.

Resultatet kan ni läsa på
Kuriren. Och att få en enig styrelse i den här frågan krävde lite förberedelser. Vi gjorde ett bra jobb, grabbar - tack för det.

Fast enig och enig - Rikspolisstyrelsens Löving som på något konstigt sätt var utsedd att vara tillförordnad polismästare just bara i detta rekryteringsärende fick antecknat avvikande mening i protokollet. Inte reservation som i vanliga protokoll - utan just avvikande mening.

Och faktiskt blev jag inte ordinarie från början - men en sosse "tant" lämnade efter beslutet om polismästare så sen blev jag ordinarie.

Nu har jag ett antal telefonsamtal från förmiddagen som jag inte hunnit ringa tillbak än. Men jag orkar inte mer idag - så det får bli i morgon förmiddag.

Nu ska jag dra mot Sunderbyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback