Schysst, Unionen!

Just det här att folk hamnar mellan stolarna är en av anledningarna till varför jag känner sympati för mp:s förslag om sammanslagning av försäkringskassan och a-kassan. Försäkringskassan tycker att folk inte är tillräckligt sjuka för att få sjukpenning - medan arbetsförmedlingen inte tycker de är tillräckligt friska för att kunna arbeta.

Schysst att
Unionen i alla fall vill pröva det. Och att det anser att fackföreningarna måste ha tillräcklig styrfart i sig själva för att inte förlita sig på a-kassan.

Annars är det så att rörelserna hos sjukgymnasten idag har retat upp någon liten nerv bak på axeln som  pinar mig med små strålande nålstick hela tiden.

Men nu ska jag lägga mig framför TV:n samtidigt som jag ska följa Luleå hockey i matchen mot Frölunda. Jag fick intrycket av radion att det  var Brynäs som var på tapeten. Men nu behöver jag inte ens skicka en enda medlidandes tanke om vi kör över dom!

Hoppas, hoppas!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback