Skottdagen!?

Nu har jag missat igen. Skottdagen - då man får fria. Men här kan ni göra det - ni som som liksom jag glömt det!

Och dessutom har jag en sak att bekänna. En gång i småskolan fick vi frågan om någon fyllde år på skottdagen - den 9 januari som jag uppfattade det. Jag räckte upp handen och sa det gör min mamma.

Och då konstaterade min fröken Kerstin (som hette Thurfjell på den tiden) Larsson att då fyller din mamma bara var fjärde år. Min minnesbild är att jag inte protesterade fast jag tyckte nog inte att det stämde.

Hörfel förstås - men mor ser oförskämt ung ut för sin ålder så kanske är det så!

Fast det jag egentligen skulle erkänna är att jag fått för mig att Skottdagen inte alls ska vara just den här extra
29:an utan en helt annan dag i februari.

Fast det är väl hörfel det också - det stod Skottdagen i almanackan i morse.

Och egentligen borde jag väl haft chansen för i horoskopet stod det att jag skulle på fest (fast den var inte så festlig egentligen) fast stjärnorna visste väl inte att jag varit på bassängträning idag.

Kom hem 5 och har sovit till åtta - på rygg på soffan. Jag får så förtvivlat ont - nästan lika ont som när jag "knaprade" panodil för att klara förra sjukgymnastens program!

But tomorrow is another day, you see! Eller Äventyret fortsätter som vännen Roffe skriver!

Kommentarer
Postat av: Annika S (v)

Om jag kommer ihåg rätt, så var skottdagen den 24 februari tidigare. Tror mig ha ett minne av det för min lillasyster fyller år den dagen.

Kram

2008-02-29 @ 23:15:45
Postat av: Ann O Nym

Det stämmer Annika

2008-03-01 @ 00:01:19
Postat av: Ylva

Kul att jag inte helt ut och cyklade.

2008-03-01 @ 09:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback