Smyg mp:are?

Måste erkänna att jag gillar det här förslaget. Sett ur individens synpunkt. Ska bli spännande att ta del av de motargument som säkert kan ha sin giltighet.

Fast hörde en sosse på radion - som upprördes över att facken försvagades som part på arbetsmarknaden om de inte fick ha hand om a-kassan. Då kan jag ju fråga mig om a-kassepengar används för facklig verksamhet? Vilket väl inte var mening.

Det finns ett värde i att ha starka och jämbördiga parter på arbetsmarknaden men det kan inte hänga på a-kassan.

Annars ska jag äta lunch här nu - förhoppningsvis tillsammans med delar av fullmäktigegruppen.

Jag är sjukt orolig över att jag inte har några som helst abstinensbesvär. Tror helt och fullt att fullmäktige kommer att genomföras på ett urmärkt sätt utan mig. Fast lyssna på radion tror jag inte jag vågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback