Sorg och glädje

Dåliga nyheter - goda nyheter - sorg och glädje. Med ett annat ord livet.

Sen jag förlöpte hemmet i går eftermiddag har det runnit mycket vatten under broarna. På min "resa" hade jag det som skulle bli ett kort stopp på Kvantum för lite blommor.

Men det tog sin tid. "Dom där politikerna" snackar ofta om att skapa mötesplatser för människor - men vi har ju många i kommersialismens namn. Kvantum är en av dem.

För att göra en tjugominuters samtal kort så träffade jag Maine Johansson från Bensbyn som kunde berätta att GA tillstånd var efter omständigheterna väl - helt klart på tillfrisknande vägen i alla fall.

Sorgligt är dock att höra om gruvarbetaren som omkommit i rasolyckan. Och vilken skräckupplevelse för de som flydde undan raset och kom undan med blotta förskräckelsen.

Nu blir det en förmiddag i hemmets tecken. Vad som blir efter 12-kaffet står fortfarande skrivet i stjärnorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback