Tyst och tut i luren

Huvudnyheterna är idag handlar om Tystad telefon, NSD, och Privatiseringen börjar, Kuriren. Ska blir intressant och se och det senare ger "tut i luren" den här gången också. Det är liksom otroligt hur länge den här självklara frågan om att inte ha egen regi för städning har utretts.

Kul i alla fall att det gick bra för Luleå hockey igår. Den enes bröd... Jag hörde just på TV att Frölunda var dubbelt besviken - de skulle just vinna för att säkra sin slutspelsplats. Jag är inte säker på att jag kan alla regler runt uppflyttning och nedflyttning och kval. Men om jag förstått det rätt s´befinner sig Luleå just ju i "ingemansland!. Blir man kvar där händer inget förrän nästa säsong?

Igår röt kapten Köhler till mot fansens uppträdande. Och idag svarar dessa, Av de senares svar så framgår det jag skrev tidigare - styrelsen inklusive kommunalrådet Stålnacke frias med anledning av gåvan.

Regeringen vill korta dubbdäckperioden, läser jag i NSD. Med anledning av insändaren i Kuriren så kanske Olle Lindström ska ta svängen över Luleå när han hämtar Reinfeldt på Kallax den 3 mars. Så han förstår att det finns andra vägar än de inom tullarna i stockholm.


Nå nu ska jag ge mig ut på "tvättbrädorna! som han kallar dom insändarskribenten ovan - våra vägar.

Blir expen mellan 9-11, sen blöttläggningen och bjuden på lunch. Så jobbar jag väl mellan 13-15.

Är inne i en Skalman period nu igen - sovklockan i gång från 18-tiden och till 4 på morgonen. Så om jag kommer hem vid halvfyra ska det väl kunna bli någon timme planering av flytten också - kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback