Det går lika bra med selleri!

Tigerräkor åt jag för 10 år sen - i Malaysia - jag erkänner. Men mitt minne är att det var goda men inte oersättliga. Kanske det inte går lika bra med selleri - men med lake.

Tack snälla Göran för lakarna. Mor och far hade tyvärr ätit upp resterna av den idag när jag kom. Men det finns en lake till.

Och när höstens R-månader börjar - september - kommer jag att ligga på dig.

Låg på gjorde också SvD:s läsare - de hade reagerat på att tidningen skrev på för de utrotade mangroveskogarna (hette det så?) samtidigt som de presenterade recept med tigerräkor.

Det är det som varit min ledtråd i livet - trots tigerräkorna i Malaysia - man ska leva som man lär. Då visste jag inte bättre och inte många med mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback