En söt liten historia

Tärta ska vi ha på söndag - när Thomas ska väljas till ny gruppledare. Var på Condis och beställde i går. Där inne stod en storväxt man och vid hans fötter låg ett plakat - färdigt med pinne att bära den och allt. Texten var "Bevara Fritz Olsson huset". "Ylva - visst tycker folkpartiet så här också" frågade han högt och ljudligt. Jag svarade diplomatiskt att jag helt delar hans uppfattning.

Han visste att berätta att han trodde det var metall som rådde för det här - det vill säga att det var Stålnacke mer än Petersen som rådde för det. Dock kunde jag ta honom ur den villfarelsen.

Han hade ris i bakluckan på bilen - vilket han ämnade åka till stadshuset och använda - och då skulle väl båda kommunalråden erbjudas smisk. 

Här en trevlig grej från NSD om just Frits Olsson huset.

Nu ska jag klä på mig och dra ut i ovädret. Kerstin ska hämtas till tolvkaffe - sen bär det iväg mot staden för bland annat tårthämtning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback