Himlen gråter

Himlen gråter idag igen. Om de nu beror på klimathotet, min avgång eller Mårten Ström och Margaretha Lindbäcks hyckleri i Niemisel lär vi inte få veta.

Vad jag förstår var det Karl Petersen som var inbjuden till mötet - men han kom tydligen inte som Yngve Johansson förutspådde i Kuriren redan förra veckan.

Men Camilla kom också. Kanske för att försöka mota Olle i grind - gamle centerpartisten Erland med tankar om nytt parti var ju där. Kan hoppas han inte läst Camillas  blogg. Tror inte han uppskattar "exkung" epitetet - skulle till och med tro att det triggar honom i hans tankar om comeback.

Och jag har fått en "måndagsexemplar" av Kuriren med suddiga sidor för Roffes krönika och börssidan. Det senare kan jag avstå att läsa.

Helsidan om hus och mark har ersatt byns "skvallertanter". I spåren av husförsäljningar kan den som vill spekulera i skatteplanering och skilsmässor. Fast vem orkar igenom dem?

Idag gratulerar jag Diana Kvickström i Jokkmokk på hennes namnsdag. Hon är nog den ende Diana jag känner plus någon seriefigurs kvinna - var det Fantomens? Så sak man ska kunna om man ringer till Ring så spelar vi - så rätta mig gärna.

Nu är det nedräkning - det är väl till och med torsdag jag formellt är gruppledare. Thomas skulle komma in idag så vi ska väl ägna oss åt pappers- och kunskapsöverföring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback