Plockat ned skylten

Lite märkligt kändes det nog att göra mitt sista fullmäktige. Jag plockade ned skylten själv - namnskylten vid platsen. En vanlig sån där vad det nu heter märk tejp - men ändå. Jag gjorde det själv.

Och så tänkte jag att faktiskt måste det ha  varit på samma plats som Lennart Lindströms namn fanns förra mandatperioden.

Det ar den enda känslan av vemod som kom över mig.

Och fru ordförande överrumplade mig helt genom att förlägga avtackningen först på mötet. Blommor - och vasen också visade det sig sen. Med kommunvapnet. Och ett presentkort till Kulturens Hus.

Men mest av allt finns i mitt hjärta alla vackra ord och kramar över alla blockgränser. Jag är ju ingen älskare av avtackningar och uppvaktningar - men idag värmde det.

Min sjukdom måtte nog sitta i huvudet - för ikväll gick jag till och med med och åt med mina partikamrater. Ett nöje som jag inte orkat med det sista halvåret/året. Och kunde sitta ned utan stress.

Sen fick jag förstås stressa när jag kom hem - med att tota ihop ett pressmeddelande som tjänsteman på länet.

Tacksam, Stolt och Trygg lägger jag detta sista fullmäktige till handlingarna. Och ser framtiden an med tillförsikt.

Och jag är fortfarande vaken klockan 22.00 - de sitter i huvudet - det onda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback