Så fräck

Blir påmind om alkolåsdebatten när jag läser om spårvagnsförare som har 1,74 promille i blodet. Och då har han kört i 4 timmar. Men sån promillehalt kan det ju hända att han "tutat" på under körningen - annars kan man ju undra på vilken promillenivå han startade.

Det går inte på räls i äktenskap och förhållanden heller där spriten går in. Jag blir nästan full i skratt när jag läser Tommy Nilssons bekännelse att nu har han slutat dricka starksprit nu dricker han bara vin. Och laga god mat så det finns anledning att knäcka en flaska vin -. eller två - eller tre. Jag känner igen det.

Nu ligger ju inte problemet i om de dricker vin eller starksprit - utan i det oerhörda beroendet där "fru alkohol" aldrig kan konkurreras ut av någon annan - vare sig käresta,  barn, gamla föräldrar eller vad det vara må. . Så är det tragiskt nog bara!!

Men det jag egentligen skulle undra över det är om våra skolbarnsskjutsar numera sker med bilar som har alkolås. Det är taget några beslut i fullmäktige - men så sent som i höstas skylldes det på att de (=barn och utbildningsförvaltningen) hade haft så mycket att göra med skolskjutsarna att de inte hunnit meddela taxi att det hade rätt att på kommunens bekostnad installera alkolåsen.

Kan det vara så fräcka att de fortfarande är så att det spelas rysk roulette med våra barns liv?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback