Så var det upp

Så var det upp igen på börsen. Inte för att det berör mig personligen särskilt mycket - men det blir lite av domedagsstämning ändå när det dag efter dag talas om börsras - och med en förväntan nästan om krasch.

Förmiddagen hade jag mest besök. En gammal god vän från ett annat parti - före detta förtroendevald. Vi spekulerade om att starta upp ett nätverk för oss som slutat alldeles för tidigt. Hur finna formerna för all klokhet vi skulle kunna tillföra med ett partiöverskridande nätverk. Det var ingen måtta på vår självtillit i det fallet.

Efter det besöket var NSD som bortblåst - och för ovanlighetens skull hade jag en del oläst. Bland annat en ledare som sägs förespråka folkpartiets modell med statligt finansierad sjukvård. Jag hade ju kunnat kolla på nätet - men har inte hunnit..

Just nätet har varit lite lynnigt i dagarna. Vårt domän folkpartiet.nu fick vi se ute till försäljning - trots att fakturan var betald nästan 1 månad i förväg. Plötsligt låg hemsidan nere och mail till adressen studsade. Men nu är det i ordning.

Då försvann plötsligt det budgetförslag som jag absolut säkert vet att jag sparat i burken. Och jag hittar det - men datorn säger att tyvärr så är genvägen dit bruten på något sätt. Den hänvisar artigt till liknande dokument - och upp får jag ett gammalt protokoll från Aurorum Teknikbyn AB. Vad det nu har för likheter med länsförbundets budget.

Men Thomas tror på det gamla knepet att slå av datorn och vänta till i morgon. Och där är faktiskt ingen ko på isen för tur som nog har jag faktiskt en papperskopia.

Nå dagen har rusat iväg som alla andra dagar och plär göra. Klockan är snart halvsex - då brukar jag normalt kunna sätta igång en andra andning - men så är det absolut inte nu.

Nu blir det hemfärd - och lite handling till mor och far. Ska faktiskt titta på lappen och se om jag inte kan göra det hemma på byn. Köptrohet var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback