Slocknade stjärnor

Det vore väl mer naturligt att tala om stjärnskott idag - Thomas - och det kommer nog både jag och andra att göra. Men låt mig börja med gårdagkvällen. Då jag kom hem såg jag på håll att båda mina julstjärnor i fönstret var släckta - och jag hade då inte gjort det. Nästan lite kusligt att kolla om kontakten var i och lampknappen ON. Och så var det - så nu vet vi att glödlamport numera är programmerade att hålla så där 6 veckor.

Hoppas att stjärnorna Luleå hockey fortsätter åtminstone med den glöd de hade igår - och klättrar över de förargliga strecken.

Idag ska vi för övrigt ha träff om "gåvan" till Luleå hockey idag. Tyvärr har inte Kuriren behagat lägga ut den förträffliga beskrivningen som Östman bestod oss med i gårdagens Noterat.

Och på kvällen ska jag hålla i mitt sista Månadsmöte. Det kommer väl att kännas lite nostalgiskt misstänker jag.

Det är mycket som ska hinnas med idag. Måste hinna inhandla åt föräldrarna och föra hem det under lunchen. Å andra sidan behöver jag inte mycket lunchtid för att dricka mitt uppblandade pulver. Äpplet klarar jag vid ratten.

Men några gratulationer innan jag slutar - Elvis förstås som skulle fyllt 73 - vi googlade honom igår. Maj-Britt i Alvik som fyllde 86 igår - still going...Och det sistnämda hoppas jag gäller Erland (Nilsson fd centerpolitiker) som har namnsdag idag.

Fö tror jag att han fyller "27" han också i år - länge sen vi sågs.

11 950 spam var det i vår info folkpartiet mailbox igår - nu ska jag skynda till stan och se om burken sprängts.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback