Visste ni..

att dödsstraffet i Sverige avskaffades 1921. Det visste jag då inte. Lyssnade på Vi i femman på väg hem. Ibland blir jag förvånad över hur mycket de kan - och ibland tvärtom. Fast mest är jag glad att jag själv klarar det mesta - det vore lite skämmigt annars. Dock klarade jag  icke dödsstraffet där jag gissade på 1910-talet. Men jag hade ingen aning faktiskt.

Giljotinen och var LKAB hade sin två malmhamnar klarade de inte. Fast gissningen på "halsavhuggarmaskin" ar ju ett bra försök. Luleå klarade man som hamn men sen gissades det på Piteå och Haparanda.

Nu är det skidor på TV som ska få vagga mig till någon timmes vila. Så får jag se om jag orkar ta ett ryck och i alla fall hänga upp något klädplagg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback