BOM 701

En sån här Volvo 544 - av 61 års modell - är jag uppväxt med. När BD-skyltarna försvarnn och ersattes av trebokstavsskyltar så fick far BOM 701. Till allmän förtjusning för hans jaktkompisar - och även media.

Så vill jag bara bekräfta bilden av tursamma - visntrika - norrbottningar. Samma dag som undersökningen redovisades vann jag faktiskt 5 kronor på Keno. Så det så.

Ingen igelkotte i nätet - tack och lov. Två gånger har jag trasslat ut sådan från sånt där blått nät. Ingen lätt uppgift precis.

Mycket innejobb som får vänta idag. Gräsmattan behöver klippas och så skulle jag behöva hjälpa till med rödfärgning av häbre och stall. Och tjära dörrarna.

Vi får se vad det blir - nu blir det dusch i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Berätta historien så att även vi oinvigda förstår lustifikationen

2008-07-23 @ 09:37:51
Postat av: Anonym

Ja det skulle väl isåfall vara att far var en mycket ivrig och duktig jägare. Jaktledare också. Om jag minns rätt så poserade han jaktklädd med bössa i hand vid sin bil i någon av lokaltidningarna.

2008-07-23 @ 13:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback