Grattis Kjell "Gunnar"

Grattis på namnsdagen Kjelle i Gammelstad. Och alla andra Kjell jag känner. Swärd nere i Klippan. Eriksson på kommunen och Eriksson i resebranschen. Och kusin Kjelle i Koskullskulle.

Nu ska jag åka till mor och plocka med lite kläder och skor till far. Ska bli spännande att se vilken läkare som nu ska skriva ut honom. Vem har det övergripande ansvaret? Kan väl knappast vara gynekologen? Fast snart förvånar ingenting mig. Annat om det skulle bli någon helhet och samsyn.

Fast när jag gnäller så vill jag då ändå hylla personalen - det är nästan 100 procent som hamnat på rätt plats. Fantastiskt bemötande.

Liten kul historia från igår. En amulanskille stannade mig i korridoren och frågade lite försynt om det var någon hemma hos oss. Lite blygt så där nästan som om han frågade om föräldrafritt. Jo, det var så att någon av abmulanspersonalen hade borta sin mobil. Och den kunde vara kvarglömd hos oss.

Jag ringde hem och Kerstin sa att det ringde en telefon med jämna mellanrum men de fattade inte var den fanns. Till saken hör att både mor och Kerstin hör mycket dåligt. Nåväl Kerstins Anders kom ned och han hittade den under sängen så den kunde återbördas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback