Heja Max!

Vad bra att Max står på sig. Så sjukt att kräva att en affärsverksamhet ska täcka över sina skyltar och stänga. Nu kan jag i och för sig tycka att det är "sjukt" med två hamburgarjättar på en fotbollsplan. Där ska det vara kaffe i plastmuggar, varmkorv och hamburgare grillade med ideell glöd.

Fick tidningarna serverade vid dörren idag. Men så låg jag till klockan 6 också. Låg och kikade mot rullgardinen och försökte i den lilla springan utröna om det var helmul eller möjligen lite sol. Och lite ljusare - hoppfullare - ser det ut och 15 grader på morgonen är godkänt.

Annars inte mycket i tidningarna. Fria Ord har slutat "protestera" med gamla telefonnummer och på NSD:s debattsida gör man ett skov med "utbrytarna". Kenneth Nilsson och Kurt-Åke Andersson gånger två. Och så biter Debattredaktören av med att nu är debatten om uteslutningarna av Nilsson, Haara och Lövgren avslutad. Husbondens röst la locket på?? Nog borde det även framöver finnas mycket att skriva om det - vad säger distriktsstyrelsen och vad säger partistyrelsen och Marita Ulvskog?

Tyvärr fanns inte Kurt-Åke Anderssons svar ute på nätet än i alla fall.

Påtal om mycket att skriva om så är den här insändaren av Sixten Olsson, Kiruna, intressant. Jag hänger inte med i alla svängar men den är intressant för att Sixten Olsson väl har/haft rätt ledande position inom Kirunapartiet. Känns inte som han är riktigt med på samma tåg som Törnman. Och fusionen mellan sossarna och Kirunapartiet känns inte riktigt transparent?

Och får man kalla Kent Ögren för "Mugabe" även om det är med haröron?

Nu ska jag se om jag ser några haröron - riktiga sådana - på promenaden till frukost. Några minuter sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback