Inte ringrostig

Inte så ringrostig i alla fall - håller god kolla på vilka som styr i alla fall. Tio rätt av tio möjliga i Expressens enkät. Och ändå tycker jag att en hel del av ministrarna är ack så anonyma.

I kväll väntar vi hem kusin Kerstins son med "blomma" och babys i magen.

Och halva gardinuppsättningen är klar med lite plus. Mindre än hälften kvar i alla fall.

Teater restaurange var halvt på G ikväll - men vädret inbjöd inte direkt. Och jag tror inte jag kommer ha ork för något uteliv innan jag får hemtjänsten att komma igång.

Men nu vet jag ungefär att precisera vad de behöver hjälp med. Och på tisdag ska det vara planeringssamtal.

Ska bli spännande att testa vem som ska sköta sopsorteringen och föra till återvinningsstationerna?? Det kan inte bara vara hos mina föräldrar det är problem - hur många 80-åringar med hemtjänst klarar det??


Om alla krav ställdes rakt ut mot kommunen så skulle de nog inse att en mellanform mellan eget boende med hemtjänst och äldreboende vore en ekonomiskt lysande idé. För att inte tala om hur bra det vore för våra äldre och deras anhöriga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback