KALAS-dag

idag har det ena kalaset avlöst det andra. Först hos Sara, sen hos farbror Hasse och så grillmiddag på Bärigårn.



Morfar Yngve med barnbarnet Jens.



Och Jens mormor Marianne som inte rymdes på förra kortet. Miljön är lusthuset.



Jens svärmor "Dorran" och kusin Kerstin. En äckligt arrangnerad bild.



Födelsedagsbarnet grinar illa när presenten - tältet - ska upp.



Men det kom sig - med hjälp av moster Anke. Fast jag är helt övertygad om att Sara skulle klara det själv. Hon har "otäckt" lätt att läsa alla beskrivningar - och förstå.



"Tältingenjörerna" har paus.



Och så sista finjusteringen - sträcka på linorna. Kan undra om det blev tältsovning i natt?



Och så ett snabbesök hos farbror Hasse - lillebror till pappa. Där jag bara lyckades ta detta enda foto.



Hoppas ni alla märkt att det varit sommar i dag - hela dagen. Annars har ni bekräftelsen här - det var absolut mer än en svala - åtminstone på Bärigårn.



Så var det dukat till fest igen - grillen syns i nedre högra hörnet - och jag var grillmästare.



Mor och Kerstin låter sig väl smaka av "grillen".



Och far av ölen.

Lilly kom och åt dessert med oss. Jordgubbar från Kerstins egna land smakade sommar.

Sen var det först lite pyssel hos föräldrarna med medicindosetterna och sen lite pyssel att plocka in grejor från stallet. Något måste in varje dag. Ikväll var det bland annat min barndoms stickade nalle som fick flytta in med mig här. Faster Henny som stickat den så det passar sig ju att han flyttar in i Bärigårn.

Hör på TV att ryssarna är irriterad över FRA-lagen. I ryggmärgen blir det för mig ett skäl att lagen behövs. Men det är 60-talets rysskräck som gör sig påming - inget sakligt inlägg alls.

Nu ska jag kolla och igelkotten kommit och ätit av bullan jag lagt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback