Lite kan skämma mycket

Språkstalinist - eller i alla fall stavningsstalinist. Hur upprörd kan jag bli när jag får läsa att "det är ju ingen uppsatts vi kräver".

Av den yngre generationen har jag alltid fått veta att det inte är så noga med att lära sig stava rätt - det finns ju program i datorn.

Uppsatts! Ha!

Annars har jag hämtat tidningarna och säger som Gunnar skrev - jag fanns inte i dödsannonserna så jag har läst dem.

Grattis till Sara - alla Saror jag känner - men ett specieltt grattis till Sara som fyller elva i morgon.

Hände saker hela tiden igår - trots att jag inte var från gården. Avslutades med gäster som kom cyklande ganska sent på kvällen.

På riksplanet är det fortfarande FRA-frågan som dominerar.

Lokalt "ryker" det runt Kent Ögren. Sven Nordmark fd ledamot i socialnämnden Överkalix - för vänsterpartiet går i artiklar både i NSD och Kururen till hårt angrepp. Fat jag hittar det inte i Kuriren - minns väl fel kanske.

Och på NSD debatt får Ögrens "lakej" Kurt-Åke Andersson sina fiskar varma både från "utbrytraren" Kenneth Nilsson och våran Anders Mansten.

Nu ska jag trava iväg till frukost och se om mor kommit ihåg att jag beställt löskokt ägg.

Tack till Bo för alla tips om länkar att lära med om FRA. Och lobba mot Reinfeldt för en omprövning av lagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback