"Ovaraktigt" väder

"Ovaraktigt" väder är just vad det är. Sol några minuter och så mul - och några droppar regn. Inatt har det i alla fall fallit 9 mm regn i Sunderbyn. Om 9 streck på mätaren nu ska läsas så? Regnmätaren är inte min specialitet.

Mor och kusin Kerstin ivägskickade till frissan i stan. Har "övervakat" fars limpbak - så inte timern skulle slås av till exempel. Inte lätt med ny spis och ugn när man är 84. Men de funkade bra och 5 fina limpor blev resultatet. Medan far varit sjuk har det inköpts matbröd - och det har inte funnit nåd hos honom. Och det är klart att Strutzlimpa är något speciellt.

Själv har jag betalt lite räkningar och nu ska jag gå ner på tolvkaffe. Det är jag som har hemmajouren till Kerstin och mor återvänder. Sen har jag inte planerat vad att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback