Sprängkraft!

Morning - en ny dag och nya äventyr. Har fått ändra rutinerna lite då mor ju förstås var nyfiken att höra hur det gått på sjukhuset, Så idag knatade jag ned redan klockan 7 för kaffe och macka. Vi orkade inte med att koka gröt.

Nu är jag tillbak om ska ta mig en riktigt lång dusch.

Rubriken då? Jo igår kväll när jag kom hem låg en av mina nyfyndade fönsterbelysningar i bitar på golvet. Jens var och fixade upphänget och vete tusan vad han sysslat med för stickproppen hade rent slitit ut från uttaget.

Och efter Jens besök i fars källare på söndag så låg en sån där vit lampkupa i tusenbitar på golvet. Hade liksom exploderat natten efter Jens besök.

Jens morfarsmor sägs ha varit lite synsk. Vad det är för "kraft" som lämnar spår efter Jens vete håken.

På temat sprängkraft kan också sossesåpan passa in. Här en i
nsändare i Kuriren på ämnet. Och som ett bevis på att det nog bara varit olycksfall i arbetet att insändarna inte funnits på nättidningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback