Sticket x 2

Här kommer länken till Sticket - GB:s.

Själv har jag blivit stucken av en sån där insekt som ser ut som ett svart drakenplan. Har svårt med namnen - men geting är det inte. Bräms eller broms - vad man nu väljer att kalla dem. Två gånger bet den - men tredje gången blev det dess död.

En helt sagolik sommardag. Tänk att i morse vid 6-tiden var det så dimma att man inte såg mor och fars hus. Det var Lilly som berättade det - jag tänkte inte på det.

Men när jag till till frukost tjugo i åtta hade jag Helly Hansen jackan på. För att sen vattna och sköta trädgården i trosa och Behå. Svart så jag hoppas att grannarna tror att det är en bikini.

I samma utstyrelsen plus foppatofflor klippte jag sen gräs i två timmar här vid Bärigården. Belönades med kaffe, kladdkaka med grädde.

Sen har jag mest latat mig i solen - läst Adamos Magasin och Ikeakatalogen - den senare på finska. För Lottas mor hade tagit fel variant.

Nu ska jag duscha för att sen ta mig en resa mot staden för viss inhandling som jag inte ens kommer ihåg nu vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback