Svinhugg går igen

Det sägs ju att svinhugg går igen. Och nog kan man väl säga så om "sossesåpan". Salt i såren måste det ju vara att länsrätten nu upphävt beslutet att stänga obs-platserna.

Hur tänkte dom egentligen - sossarna som beslutade om uteslutningen?

Själv har jag varit en inköpsronda till stan. Två lampskärmar (som jag måste byta i morgon) och beställning av två rullgardiner - den gammeldagssorten med fjäder - blev resultatet. Plus mat till föräldrarna förstås,

Så har jag varit till tant Daga med några små böcker från Pedagogförlaget - mer kan jag inte säga för det ska bli en överraskning för någon som fyller år.

Daga och Lennart bor alldeles vid parkeringen till folkhögskolan. Och jag tyckte precis att det var Karl Petersen i sina vita sommarbyxor och dito beiga kavaj som släntrade in mot folkhögskolan.

Kan det vara krismöte med tanke på ovanstående?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback