Tidig "röt" i år?

Det är så jag tror rötmånaden redan infallit - med alla sina fantastiska historier och skrönor. "Kritiker sparkas ut", "Tre sossar sparkas ut" oxh i Sticket är rubriken "3-28 när s-laget inte håller ihop".

Jag hörde det här på radio norrbottensnyheter igår men trodde det var gammal skåpmat - men här har skjuits skarpa skott - på Klostret nära mig. Och "bödeln" själv - Ögren - sägs inte ha varit med. Inte smutsa sina fingrar.

Sossarna som har 4 mandats övervikt tillsammans med stödpartierna v och mp sparkar 3 av dessa. Som någon skrev i ett mail till mig - hur smart är det. Som att plocka bort 3 av 4 ben på ett bord - vi vet vad som händer då.

Ja alla andra nyheter bleknar faktiskt i skuggan av detta. Måtte väl bli strömavhopp från s nu?

Fyra (4) kommunalråd uttalar dessutom sitt stöd för de uteslutna. Niska i Pajala, Stålnacke i Kiruna, Honkamaa i Övetorneå och Bucht i Haparanda.

Har just fotogragerat en hare som sitter och käkar maskrosor utanför mitt fönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback