Värsta folkracevurpan

Den här kvinnan måtte ju ha haft änglavakt. Mot räcket, över körbanan, över viltstängslet och ut på en äng. På tak. Rena folkracevurpan - men så är det ju rätt nära Näverberget som det hänt.

 Och hur den andra bilen kommit ut på ängen kan jag undra. Det är ganska långt mellan öppningarna ut mot ängarna.

Själv blev jag kvar hos föräldrarna efter frukosten. Har tagit upp täckdukarna och rensat dill, moröttr, rödbetor, rädisor och persilja. Gallrade rädisorna och fick en stor knippe som vi ätit till tolvkaffet.

Kusin Kerstin har åkt till Haparanda - eller rättar sagt Santasaari men det kan jag inte stava till så jag brukar säga Haparande. Hon tror hon ska åka buss hem - hade inte noterat att det är strejk. Även Jens skulle nyttjat kustbusssen för en transport idag. Inte så ofta någon av oss gör det - men väl typiskt att både Jens och Kerstin behövde dem just nu när de strejkar.

Själv ska jag ta mig en tripp till jobbet - faktiskt. Några dåliga samveten måste städas undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback