Man måste vara frisk

Det gamla klassiska "Man måste vara frisk för att orka med sjukvården" har sitt berättigande.

Sju timmar på akuten - efter ambulansfärd in med far - suger.

Han är kvar där och jag är hemma. Hade det inte varit för att doktorn skulle experimentera hade han varit hemma nu.

En Lex-anmälan av något slag ligger i luften.

För övrigt lär den icke befintliga Skräddarsvägen gå till historien. När mor ringde ca 13.20 så var min uppmaning - ring ambulansen. Vilket hon gjorde.

Trots det var jag före ambulansen hemma hos föräldrarna. Och troligen startade vi från stan ungefär samtidigt. Över ängarna såg jag ambulansen hos Åriks. Så helt otroligt så har tydligen åtminstone delar av Räddningstjänsten fortfarande en karta som utvisar en väg som inte finns.

Hur många gånger har jag inte tjatat om detta?

Nu hängde inte fars väl och ve på den felkörningen - men det kunde ha varit så.

Vårat välfärdssamhälle vill så väl - men går så in i norden i otakt.

Ingen hemtjänst hade kommit hem till mor ikväll. Fars "bistånd" hade gått ut - och vi får väl förstås skylla oss själva som inte aktiverat det.

Men det visar bara hur långt ifrån verkligheten alla snälla och vänliga medarbetare i välfärdssamhället är!!! De fattar inte att när man hamnar i en akut situation så har man nog med att överleva. Det är därför "skyddsnätet" ska finnas. men tyvärr fungerar det inte.

Godnatt vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback