Milde moses

Nu blir jag något orolig - nog trodde jag att jag bloggat på morgonen. Men den var seg. Tog en halvtimme innan jag fick igång ryggen och kunde hämta tidningen.

När jag återvände till huset och skulle lägga Kerstins DN i trappen och Lilys NSD på rollatorn upptäckte jag att jag bara tagit in mina egna.

Nåväl - sen drog jag till mor strax före sju. Och nu har jag och Kjell skurat bastu och basturum. Och sen har jag fört kusin Kerstin till flyget.

Minns inte om det var något särskilt upphetsande i tidningarna - möjligen denna lite konstiga inställning som framförs i
Sticket.. Det finns ingen motsatsställning tlll rätten till heltid och att kunna jobba deltid och extra. Men rätten till heltid kommer att hindra arbetsgivare - främst inom offentliga sektorn - att utnyttja kvinnorna till deltidsarbete och delade turer.

Nu ska jag hinna med lite utbetalningar - sen är det väl läge för sjukhuset.

Kommentarer
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag ser gärna ett samarbete med Börje Lööw.

Jag tycker det verkar vara en ärlig man och dessutom tycker jag han verkar sympatisk!



Ja visst har du rätt i det du skriver om delade turer och deltider och det är en stor och viktig jämställdhetsfråga i ett modernt samhälle på 2000-talet..... Kram från Ylva

2008-06-05 @ 12:26:31
Postat av: Anonym

Måtte vara en Ulv i fårakläder!!

2008-06-05 @ 14:09:01
Postat av: Ylva Mjärdell

Jag eller Börje Lööw? skrattar

2008-06-05 @ 14:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback