Ny Königsson?

Ture Königsson var den folkpartist som 1957(?) röstade emot partiet och har hyllats som den som räddade ATP-reformen. Det har hela tiden låit som om det handlade om ja eller nej till tjänstepension. Vilket är helt fel - det handlade om två olika system och så här i efterhand kan man nog säga att det förslag som förordades av Ohlin skulle varit bättre.

Och varför detta just nu? Jo jag uppmanar folkpartisterna i riksdagen att rösta emot partiet - att bli en ny Königsson - i frågan om
avlyssningen. För övrigt fattar jag inte vem partiet är i det här fallet - alla liberaler måste stå på Frida Metso Johanssons sida. Eller hur?

Tänk att bli den eller de som mina barnbarn och barnbarnsbarn tackar för att de inte accepterade att oskyldiga människor skulle avlyssnas - likt ett "storebrors" samhälle.

Innan jag går och äter frukost hos föräldrarna så gratulera jag alla som heter Håkan - och de är så många så en uppräkning är dömd att misslyckas. kan dock avslöja att det var Lindh i Skellefteå som först kom i pipeline.

Och apropå Skellefteå så gratulerar jag Mats Olovsson så himla mycket på hans 50 årsdag. Jag hoppas Jens ger kram från mig.

Och Anette S fyller 64 - grattis. Och Bernt i Västerviken fyller något också - som slutar på 4 - för 1994 var det jämnt han fyllde.

Och enligt Kurirens horoskop så ska vi Vädurar sluta ha så höga anspråk på andra. Vi måste sänka ribban annars blir omgivningen sur! Hört på dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback